Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Naughty Dog nie opuści rynku PC, twórcy TLoU obiecują dalsze wsparcie
Po długo wyczekiwanej premierze The Last of Us: Part 1 na PC, która odbyła się wczoraj, nie musieliśmy długo czekać na komentarz twórców w temacie ich doświadczeń z przenoszeniem ekskluzywnego do tej pory dla PlayStation tytułu na komputery. Wiemy już, że nie było łatwo, ale twórcy nie planują porzucać nowej grupy odbiorców swoich gier.

W opublikowanym wczoraj na blogu Naughty Dog wpisie twórcy jednego z najgłośniejszych remake’ów ostatnich lat podzielili się szczegółami dotyczącymi pracy nad wersją PC.

Jedną z nieoczywistych trudności miało być przełożenie na klawiaturę „namacalnego i emocjonalnego” odczucia grania, które twórcy zdążyli już opanować w przypadku padów.

Sam system chodzenia, który ma ogromne przełożenie na rozgrywkę, musiał przejść dużą metamorfozę ze względu na kolosalną różnicę między poruszaniem się w świecie gry przy pomocy padów, a z użyciem myszki i klawiatury.

Kolejnym poważnym wyzwaniem miała być optymalizacja gry, która wymagała „dużej ilości dostrajania, poprawiania, a nawet ponownego przemyślenia pewnych aspektów”.

Twórcy przyznają, że największą pomocą w tym skomplikowanym doświadczeniu była wiedza zdobyta przy przenoszeniu na PC Uncharted: Kolekcja Dziedzictwa złodziei. Świadectwo to należy jednak interpretować z dużą ostrożnością, w związku z mieszanymi ocenami portu.

Wczorajsza notka Naughty Dog została zwieńczona sekcją dotyczącą planów na przyszłość studia. Zaskakująco zawiera ona otwarte zapewnienie, że twórcy do tej pory kojarzeni z tytułów ekskluzywnych dla PlayStation będą kontynuować swoją przygodę z PC.

Bądźcie spokojni, gracze na PlayStation i PC. Już nie możemy się doczekać, aby dalej dzielić się z Wami swoją twórczością, niezależnie od tego, czy wolicie kontroler DualSense, czy klawiaturę i mysz.

Tworzenie gier na obie platformy umożliwia nam uwzględnienie różnych wniosków w ogólnym projektowaniu naszych gier. Dzielenie się historiami i doświadczeniami zarówno na PS5, jak i na PC, to coś, co Naughty Dog zaakceptowało i będzie nadal wspierać.


Nie dostaliśmy jednak żadnych szczegółowych wyjaśnień tego postanowienia, dotyczących tego jak wiele innych (zarówno poprzednich, jak i nadchodzących) tytułów podąży drogą The Last of Us: Part 1. Może się jednak domyślać, że może chodzić m.in. o drugą część serii.

Źródło:
Sonia Selerska - GRY-OnLine
Klemens
2023-03-29 19:31:45
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow